sobota 1. listopadu 2008

EXKURZE NA LETIŠTĚ V NÁMĚŠTI NAD OSLAVOU


Je pondělí a já mám prodloužený víkend :-)) Vzal jsem si dovolenou. To pondělí jsem se vydal cestovat vlakem po Vysočině. Můj cíl je vojenské letiště v Náměšti nad Oslavou. Nejedu ale sám. Byl jsem pozván svým tatínkem do skupiny lidí slabozrakých a nevidomých. Trochu sem se jich obával, protože s takovými lidmi nemám žádné zkušenosti. Ale vše proběhlo v naprosté spokojenosti všech zúčastněných a já poznal, kolik energie ze sebe tihle nadšenci dokáží vydat, že hýří radostí i humorem sobě vlastním a jak je to veselá parta výletníků :-))
Ve chvíli, kdy jsme přijeli před bránu letiště, jsem poznal, že tady se hodně zapracovalo na modernizaci a bezpečnostních úpravách. Najednou si připadáte, jako by jste vstupovali do jiného světa a ta brána ty světy výrazně oddělovala! Byl pro nás připraven místní autobusový svoz, takže jsme nemuseli nachodit kilometry navíc, protože takové letiště je opravdu velkým prostorem. První zastavení nás čekalo v technicky vyspělém hangáru, který je údajně jeden z největších v Evropě :-))
Tam na nás čekali létající stroje, které se tu ladí před startem a procházejí pravidelnou údržbou. Bylo nám dovoleno si vše prolézt, ohmatat, vyzkoušet, ptát se na cokoliv nás zajímalo a že některé toho zajímalo velmi mnoho! Najednou padla otázka, zdali si můžeme nafotit něco na památku a po odsouhlasení se začalo blýskat, ale jen z našich digitálních foťáků :-))
Co jsme viděli můžete posoudit i vy sami na obrázcích! Druhá zastávka nás zavedla do objektu, kde se starají o výstroj pilotů. Zde nás potěšil skvělý výklad a zkoušení dýchacích masek, leteckých přileb a zjištění, jak to je vlastně s přetlakem v kombinézách, kde se vyrovnávají piloti s přetížením při manévrech s letadlem ve vzduchu!
Naše poslední zastavení se konalo u vysloužilých strojů, kde se uskutečnilo hromadné foto party výletníků neztrácejících dobrou náladu za každé situace. Počasí nám, jak jste si určitě všimli z modré oblohy, vyšlo velice pěkné, takže jsme si mohli společně odškrtnout další skvělý den.Díky za zážitek všem zúčastněným a díky za poznání zajímavé skupiny lidí a někdy třeba zase při dalším výletování AHOJ

!!!KLIKNI NA WEBOVÉ ALBUM!!!
exkurze na vojenském letišti v Náměšti

Žádné komentáře:

Okomentovat